Kinoa Diyeti Listesi
20 Haziran 2024

Kinoa Diyeti Listesi

Kinoa, tok tutma özelliği ve içerdiği protein ile son zamanlarda kilosuna dikkat edenlerin diyet programlarında sıklıkla kullandıkları bir üründür. Kinoa, bulgur ve pirincin alternatifi olan bir besindir ve Güney Amerika'da yetişir. Kinoa'nın besin değeri tahıllar ile kıyaslandığında oldukça yüksektir. Temel amino asitler, kalsiyum, demir ve fosfor bakımından zengindir. 100 gram kinoada 5.8 gram yağ, 69 gram karbonhidrat, 6 gram lif bulunur ve toplamda 372 kaloridir. Kinoa, içerdiği A, B, C, D ve E vitaminleri ile oldukça yararlıdır ve yüksek lif oranı sayesinde bağırsakların çalışmasına yardımcı olur. Demir içeriğinden dolayı vejetaryenler için iyi bir besin seçeneğidir. Günlük kalsiyum ihtiyacını karşılayan kinoa, gluten içermediğinden gluten alerjisi olan kişiler için önemli bir besin kaynağıdır. Ayrıca, yüksek kaliteli protein içeriği ile vücuda gerekli olan bütün temel amino asitleri sağlar. Kinoa, bir tahıl gibi görünse de yukarıda belirtilen özellikleri ile tahıllardan ayrılarak daha üst düzeyde bir yere sahiptir.

Kinoa Diyetinin Avantajları

  • İçerdiği yüksek protein sayesinde kolesterolü yükseltmeden tokluk sağlar.
  • Diyetlerde kalsiyum açısından zengin besinler metabolizmayı hızlandırdığı için tercih edilir; kinoa da sütten daha fazla kalsiyum içerir ve emilim gücü daha yüksektir.
  • Gluten içermediği için, gluten intoleransı olan kişiler tarafından rahatlıkla tüketilebilir ve vücutta ödem oluşmasına neden olmaz.
  • İçerdiği magnezyum nedeniyle, diyetle birlikte spor yapanlarda kas ve kemik yapısını korur ve vücuda enerji verir.

Kinoa Diyette Nasıl ve Ne Kadar Tüketilmelidir?

Kinoa, birkaç saat suda bekletilip içindeki enzimleri harekete geçirildikten sonra on beş dakika kadar kısa bir sürede pişirilebilir. Suda bekletmeye zamanınız yoksa bolca yıkayın ve ıslatarak pişirin; böylece genellikle sevilmeyen kokusu hafifleyerek sizi rahatsız etmez. Suda bekletemediğiniz zaman pişme süresi değişmez ancak pişirme sırasında eklemeniz gereken su miktarı artar. Kinoa, bulgur ve pirincin kullanıldığı her yerde rahatlıkla kullanılabilir ve pirinç ya da bulgur için diyetinizde belirtilen miktarlarda kullanmanız yeterlidir. Bulgur ve pirinçten farklı olarak daha uzun süre tok tutma özelliği ile bulgur ya da pirinç yediğinizde alamayacağınız proteini de vücudunuza alırsınız. Yani bulgur ve pirinçte olduğu gibi sadece tahıl değil, aynı zamanda protein de tüketmiş olursunuz.

Kinoa diyeti sırasında en çok karşılaşılan problemlerden biri olan kabızlık problemi kinoa tükettiğinizde oluşmaz; çünkü içerdiği yüksek lif sayesinde bağırsaklarınızı çalıştırır. Kinoayı ana öğünlerinizde pilav olarak ya da salataya ekleyerek kullanabileceğiniz gibi ara öğünlerinizde yoğurdunuza karıştırarak da tüketebilirsiniz. Kinoa, kan şekerini ani bir şekilde yükseltmez ve bununla birlikte ani düşüşlere de neden olmaz. Tüketilen miktarları diyetisyeninizin belirttiği ölçüler dahilinde tutarsanız olumlu sonuç alırsınız.

Sizden Gelen Sorular / Yorumlar

İlk soruyu siz sormak istermisiniz?

Soru Sor / Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Kinoa Fiyat

Kinoa Fiyat

Popüler İçerikler

Kinoa Tozu Yapısı

Kinoa Tozu Yapısı

Editörün Seçtiği

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Kinoa Yetiştiriciliği

Kinoa Yetiştiriciliği

Kinoa Zayıflama Ürünü

Kinoa Zayıflama Ürünü

Kinoa Kullanımı Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

Kinoa Kullanımı Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

Kinoa Nasıl Kullanılır Salata Yapımında Kinoa

Kinoa Nasıl Kullanılır Salata Yapımında Kinoa

Kinoa Diyeti Listesi

Kinoa Diyeti Listesi

Güncel

Kinoa Bitkisi Yetiştiriciliği

Kinoa Bitkisi Yetiştiriciliği

Güncel

Kinoa Salatası Tarifi ve Malzemeleri

Kinoa Salatası Tarifi ve Malzemeleri

Güncel

Kinoa Faydaları Nelerdir?

Kinoa Faydaları Nelerdir?